domingo, 16 de diciembre de 2012

Romanç Paranormal des del punt de vista Masculí: Estranyes Criatures


Hola! Una nova ressenya, ja queda poc perquè s'acabi l'any i em queden 2 llibres per llegir abans d'això, espero que em doni temps >.<
Títol: Estranyes Criatures
Títol original: Beautiful Creatures
Autores: Kami Garcia i Margaret Stohl
Pàgines: 472
Continuacions: Estranya Foscor / Estrany Caos (?) / Beautiful Redemption
Narració: 1a passat
Format original: llibre
Adaptacions: pròxima pel·lícula i crec que també es farà un manga
Enllaços d'interès: http://www.hermosascriaturas.com/

T'agradarà si: t'agrada el romanç paranormal, tens interès en llegir alguna cosa sobre bruixots i bruixes en aquesta ocasió.

Ni ho intentis si: estàs més que cansat de les seqüeles de Crepuscle, no vols un romanç paranormal més que no tingui gran novetat.

Sinopsi
A Gatlin no passa res, al poble petit on viu l'Ethan tothom es coneix i sembla ser que tot és el més normal i avorrit possible. Però tot canvia quan una forastera es trasllada a viure-hi, una noia que resulta ser la mateixa que apareix en els somnis del protagonista.

Opinió
Si he llegit aquest llibre és pel boom de la pel·lícula, el mateix que em va passar amb Caçadors d'Ombres. És a dir, encara que últimament no em passi molt per la blogosfera, veient que en tots els blogs es parla del tràiler, els actors, etc, es fa molt difícil ignorar així que com sempre per saber de què parla tothom doncs a llegir. M'ha passat una mica com amb els Caçadors d'Ombres, per anar en contra de tot el món.

Per a mi la història dóna moltes voltes al mateix, la Crida, què passarà amb la Lena? Fosca o no? Bé, doncs encara no m'han convençut dels inconvenients de la foscor. Què et perds tu mateix? Jo crec que més aviat el rotllo va de prejudicis familiars i punt, i em sembla molt exagerada tota la preocupació innecessària entorn al en què es convertirà, si no poden fer res des del principi s'haguessin quedat tots dos i el que sigui serà. El rotllo del personatge que es tortura perquè pot fer mal al protagonista em cansa molt.

Spoilers aquí!
I el pitjor del llibre és la resolució del conflicte, tot el llibre (que se m'ha fet una mica llarg pel que explica) donant-li voltes a la Crida i al final va i resulta que res de res, la Lena no es crida però intentant ressuscitar Ethan va i se li tornen els ulls un de cada color amb el que hem d'entendre que de moment té els dos poders o alguna cosa així. I a sobre al final se'ns dóna la indirecta que quan compleixi els 17 si que haurà de decidir. De debò, esperava almenys que això es resolgués i va i es queda tot en un continuarà? Doncs la veritat no m'anima molt a comprar el segon perquè em veig a venir que seguiran donant-li voltes a tot.
Spoilers fora!

Sobre l'estil en general, m'ha resultat una mica pesat de vegades, perquè al cap i a la fi el llibre no té tanta acció per ocupar les 400 pàgines però es pot llegir bé. He de dir que l'amor -encara que tampoc m'hagi encantat- almenys no se m'ha fet embafador, encara que m'ha cansat el rotllo de la torturada com he dit abans. Potser una cosa nova sigui que el punt de vista és el d'un noi, però tot i així tot torna al tòpic de dos que s'estimen i que per x motiu relacionat amb una cosa màgica no poden fer-ho amb normalitat. No m'ha resultat innovador en cap aspecte. Si hagués de destacar una cosa que m'ha agradat és la representació del poble com el lloc tancat, tots es coneixen i de com acaben per odiar la Lena, crec que aquesta part ha estat força bona.

Els personatges, la veritat que entre els dos protagonistes m'han semblat bastant tontets tots dos. Es poden salvar algunes de les seves converses, però la majoria són bastant normaletes i insignificants. Curiosament en aquest llibre on els secundaris queden difuminats m'han despertat l'interès dos: la Ridley i en Link. Els dos m'han semblat més interessants que els protagonistes encara que quedessin molt poc representats, sobretot ella quan es dóna a entendre que no només és dolenta. Només aquest moment m'ha semblat més interessant que totes les bestieses de la Lena

En fi, aquest llibre se m'ha fet una mica pesat per no aportar res i que per a mi s'hagi quedat en una història més de romanç paranormal no gaire ben aconseguit. Potser l'ambientació i algun secundari m'hagi interessat, però als segons els hi falta aprofundiment.

El millor: ambientació, alguns secundaris

El pitjor: ritme lent, res especial, final ...

L'he gaudit un: 2/5

Fins aquí el meu avorriment

No hay comentarios:

Publicar un comentario