martes, 25 de diciembre de 2012

Per si encara vols més crepuscle: La segona vida de la Bree Tanner

Hola! I aquí la ressenya que farà que compleixi el meu desafiament de 50 llibres si comptem 2 mangues, però en fi, estic força contenta amb els meus resultats perquè solia llegir molt menys.
Títol: La segona vida de la Bree Tanner
Títol original: The short second life of Bree Tanner
Autor/a: Stephenie Meyer
Altres llibres de l'autor/a: Saga Crepuscle, The host (l'hoste)
Pàgines: 225
Narració: 1a passat
Format original: llibre
Enllaços d'interès: http://www.stepheniemeyer.com/

T'agradarà si: t'agrada molt com escriu Stephenie Meyer, tenies curiositat en els neòfits, t'agrada tot el relacionat amb Crepuscle

Ni ho intentis si: creus que les novel·les curtes sobre un personatge secundari són una excusa per vendre més, no tens interès en algú que des del principi saps com acabarà ...


Sinopsi
La Bree Tanner és una neòfita, una vampira recent convertida, que com tots els vampirs que coneix només està preocupada per la recerca de sang. Tanmateix, coneixerà en Diego i començarà a adonar-se que no tot el que li han explicat és cert.

Opinió
La veritat, si m'he llegit aquest llibre (sent com sóc una mica anti-crepuscle encara que he vist totes les pel·lícules i m'he llegit totes les novel·les) és perquè necessitava una cosa molt curta per arribar a complir el desafiament dels 50 llibres i el tinc per casa (no perquè jo vulgui). Així que no hi ha cap altra motivació oculta, i tenia expectatives molt baixes. Aquestes expectatives m'han servit per almenys sent com és una història curta que hagi estat bastant passable, això sí, crec que és una obra bastant prescindible i animo a tot el món a no gastar els diners en ella. Encara que òbviament cadascú farà el que vulgui.

La història en si és entretinguda, de fet algunes coses són interessants fins i tot, però el problema bàsic que li veig és que des del principi sabem que la Bree morirà. Saber el que passarà al final d'un llibre li treu molt interès a l'assumpte i en el meu cas era un pensament constant de "Quan es morirà?". En ser curta això si, no es fa pesada i les pàgines passen molt ràpid.

Una part que m'ha semblat interessant, d'alguna manera, ha estat el contacte que hi ha entre la Bree i l'Edward, és curiós com a Eclipse no ens n'adonem (o jo no me'n recordo) perquè està narrat des del punt de la Bella.

La primera persona des del punt de vista de la Bree ajuda a la rapidesa general del llibre i potser el que no m'agrada és que no es divideixi en parts. D'acord que la novel·la és curta, però si es vol fer una pausa va molt bé això de tenir capítols, parts o alguna cosa semblant.

Sobre els personatges en si, he de dir que el que més interessant m'ha semblat ha estat en Fred el friki, de debò crec que té molt potencial per el poc que surt i si jo fos la Bree m'hagués anat amb ell al final del llibre. La protagonista he de dir que em cau millor que la Bella de Crepuscle, potser el factor que el lector sàpiga que morirà causa empatia cap a ella. En Diego se m'ha fet massa pla, surt molt poc per la importància que li dóna la protagonista.

Resumint, (perdoneu que en aquesta ocasió no hagi estat res extensa, però el llibre tampoc ho és) aquesta història es pot llegir, en ser curta no es fa pesada, però no hi ha cap cosa impressionant i en acabar la lectura -si més no jo- he pensat que era bastant prescindible.

El millor: curta, no avorreix, Fred el Friki

El pitjor: no té res d'especial.

L'he gaudit un: 2/5 (dubto entre 2 i 1 però en fi, es pot llegir)

Fins aquí el meu avorriment

No hay comentarios:

Publicar un comentario