lunes, 13 de agosto de 2012

Bullying i Youkais: Higanabana no saku yoru ni

Hola! Avui us porto una ressenya d'una visual novell (per fi!) He trigat gairebé un mes en llegir-la per culpa que estic intentant arribar als 35 llibres en el repte que estic fent per abans que acabi l'estiu (50 en teoria per a final d'any). Per aquest motiu tot i ser curta se m'ha resistit, en fi aquí està.
Títol: Higanbana no Saku Yoru ni - Da ichi ja
Significat del títol: Les imperdonables higanbana (un tipus de planta aquí crec que es diu Lliri d'aranya vermella) floreixen en la mort de la nit - Primera nit
Estudi: 07th expansió
Altres obres de l'estudi: Umineko / Higurashi no naku koro ni + chiru / Kai
Continuacions:
Higanbana no Saku Yoru ni - Dai ni ja (sense traducció a l'anglès de moment, en procés)
Format original: manga però de seguida es va fer sound novel que va avançar per on anava el manga
Adaptacions: sound novel (el que s'ha dit abans)
Extensió aproximada: 2-10 hores
Idioma: Anglès
Edat: sense contingut h, terror psicològic
Curiositat: l'obra Rokkenjima és una clara referència a l'anterior obra de l'estudi, Umineko, al igual que l'anime sea cats (umi neko gats d'aigua, gavines en japonés )
Enllaços d'interès: http://vndb.org/v7576/ http://ronove.blogspot.com.es/2011/08/higanbana-no-saku-yoru-ni-prologue.html (web que estan duent a terme el projecte de traducció)
T'agradarà si: tens algun interès en el tema del bullying des d'un punt del tot sobrenatural (aquí hi ha màgia, si t'agraden les coses reals no llegeixis això).
Ni ho intentis si: odies les coses surrealistes o la presència de coses no reals en situacions que si ho són.
                                    Sinopsi
Al Japó hi ha els 7 misteris de les escoles que són 7 històries de por que es produeixen enmig de la nit en una escola. Aquesta sound novel es basa en aquesta premissa per explicar set històries curtes sobre l'escola des del punt de vista dels esperits malignes que són els representants dels 7 misteris anomenats youkai.
                                    Opinió
Evidentment he llegit aquesta història per la meva idolatrada umineko (encara que odiï el final), com les dues són del mateix autor no m'he pogut resistir en veure la traducció a l'anglès. Com una opinió general puc dir que ha estat bé però tampoc ha estat una meravella.

Sobre les històries en si, m'és difícil fer una classificació de més a menys i posar un ordre però les comentaré més o menys totes.

1-Mesomeso
Aquesta és la primera història presentant al personatge de la Marie que serà el fil conductor en la resta de capítols al costat de la Higanbana. Si busques alguna cosa cruel aquesta és una bona història.

2-The spirit camera
Em va agradar el final, és esperançador que es trenqui la cadena de venjances, tot i així crec que perd comparant amb la primera.

3-The princess 'lie.
Crec que aquesta és una de les històries de més interès, un clar exemple que el punt de vista ho canvia tot. L'únic problema és que per la meitat de la història m'ho vaig imaginar. Suposo que si no estàs acostumat a Ryukishi07 (autor principal) et pot agafar desprevingut, però el títol em va resultar delator.
Referència a Umineko

4-Shirne of the Guardian deity
... Molt fluixa, és la pitjor història de tot el joc al meu entendre, curta i gens impactant.

5-Halmen's Cascanets
Juntament amb la primera jo diria que una de les més bèsties. Tot i això puc dir que el personatge d'en Hikaru és interessant.

6-One Girl 's Day
Aprofita la segona per fer un altre punt de vista. Res significativa ni impactant ni res.

7-Utopia.
Interessants reflexions sobre el bullying, com a conclusió està bastant bé a aquest tema que és tractat des de la primera a l'última història.
No, això no és una de les reflexions que deía, això és un punt de vista...


Resumint en quant a la història és una bona descripció d'una escola és cert que no és realista (hi han éssers fantàstics) però les reaccions pel que fa al bullying són molt interessants.

Quant a aspectes gràfics i altres: els dibuixos dels personatges no són bons com sol passar en 07th expansió, però a mi sincerament aquest és un detall que no m'importa. M'interessa més la música que per ser una sound novel és més important. A més sent tan curta té 27 temes que des del meu punt de vista està força bé. A destacar el remix de les campanades (se que no és molt explícit però si ho escolteu sabreu perquè) i altres, i com sempre posen molt en situació.
Us deixo el remix de les campanades (no es diu així, jo m'he inventat el nom)
L'opening.



En conclusió trobaràs històries bones i dolentes tampoc res genial, però si t'agrada l'estil de 07th expansió llegeix-la, no és molt llarga i per tant no et cansarà.
El millor: els punts de vista diferents, bullying com és tractat.
El pitjor: moltes històries decebedores, res sorprenent.

L'he gaudit un: 3/5 (entre 2 i 3 potser ... , he dubtat molt ...)
Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario