martes, 26 de junio de 2012

Vols saber quin és el misteri del seu món?: Little Busters!


Haro ~ ~! Us porto una ressenya, i per primera vegada estic molt emocionada en fer-la, simplement tinc un sentiment del tot positiu en acabar aquesta història, increïble! Feia temps que no m'afectava tant alguna cosa.
De què us parlo? Little Busters! Una visual novel no disponible per desgràcia al castellà, però per als interessats, d'aquí a poc hi haurà anime.
Títol: Little Busters!
Significat del títol: és el nom que es posen quan eren petits el grup de protagonistes
Estudi: Key (m'encanta * O * veure aquí entrada anterior)
Continuacions:
-Little Busters Ecstasy! (No és una continuació pròpiament dita, sinó que li han afegit tres rutes més a l'original i té contingut +18)
-Kud Wafter: Spin off enfocant la història cap Kud una heroïna del joc
Format original: visual novel
Adaptacions: no se si hi ha manga, d'aquí a poc anime (yai!)
Extensió aproximada: més de 50 hores (si, et pots estar perfectament un mes llegint si no ets molt constant)
Idioma: anglès
Edat: sense contingut +18
Curiositat: El nom de Kud fa referència a la gosseta Laika que va ser a l'espai, si llegiu la ruta veureu la relació.
Enllaços d'interès: http://tlwiki.org/index.php?title=LB!:Walkthrough Si vols una guia...
T'agradarà si: no et fa res l'extensió d'alguna cosa per gaudir, t'agrada el surrealisme, o el drama amb tocs màgics, has vist alguna cosa de Key (mireu aquí) i t'ha agradat el seu estil.
Ni ho intentis si: no tens paciència per llegir, necessites coses ràpides si vols que t'agradi alguna cosa, odies que alguna cosa amb aparença realista sigui fantasia, t'agraden les dues coses separades l'una de l'altra.
Sinopsi
En Naoe Riki és un noi que va a l'institut amb els seus amics d'infància que el van ajudar a superar el trauma de la mort dels seus pares. La història segueix la seva vida, les decisions són teves.
Opinió
Val, he acabat de llegir-la i estic Duper-super emocionada, no, Duper-Duper emocionada (qui hagi llegit la història ho entén ;)). És cert que és Key i totes les coses que he pogut veure / llegir fins ara m'han semblat genials del tot per tant les expectatives estaven pels núvols, però les ha superat, ha superat tot el que podia imaginar.

Mission start! (Missió acabar amb aquesta ressenya, aquesta frase es repeteix molt en el joc per això la poso)

Sent sincera del tot, el ritme d'aquesta història és molt lent, en moments exasperant, però crec que ningú que hagi vist el Refrain, el capítol final es podrà queixar, un final com aquest escombra amb tot, t'emociona i no deixa dubtes de la gran història que acabes de llegir. Però a aquest ritme lent se li pot agrair alguns moments molt còmics:
-Escena de les frases cèlebres ("Nma tsuo busg" Traducció: Porto la maionesa -Masato mirant al cel)
-Dir-li a Kyosuke que no volies anar amb ell a la ciutat i que li odiaves per deprimirlo.
-Mio i els seus pensaments sobre el yaoi ...

Al principi vaig començar a valorar i ordenar les rutes com he fet en moltes visuals novels anteriors, però aquí no val la pena. Aquí seria com Refrain> totes les altres rutes. No us diré que no es gaudeixin les històries personals de cada protagonista, però el Refrain és la conclusió, és on entens el misteri d'aquest món així que és normal que no es puguin comparar.

Si, estic dient que el final això i allò i no dic res per tant aquí va.
Crec que és una gran sorpresa inesperada que a tot aquell que tingui sentiments li treurà unes llàgrimes (jo almenys vaig plorar) i després un somriure càlid, una experiència que et farà somriure durant una bona estona després d'acabar amb ella (jo estic encara en la meu optimista mode on).

Sobre els personatges, és cert que he dit que no es podien comparar rutes amb el Refrain però en canvi entre elles si ho puc fer i us dic primer de tot, els personatges en general estan molt bé, un gran punt al joc ja que agafes estima tots, tot i així tinc les meves preferències.

Sobre els amics d'infància
M'encanta en Kyousuke és tan asdasd! (Afegeix aquí el que vulguis positiu) i m'encanta el seu Yahoo! I la seva veu també! La Rin és molt mona, amb la seva campaneta, els seus gatets i la seva timidesa compulsiva, la seva ruta pot ser la que més m'ha agradat sense comptar el refrain. En Masato crec que és el personatge més fort amb el seu idiotisme i els seus músculs, un veritable estúpid adorable. En Kengo com es diu al final és el més feble però és simplement genial. En Riki, el protagonista al principi no m'acabava d'agradar, i encara segueixo sent més fan d'en Kyosuke, però també té el seu punt.

Sobre les noies i les seves rutes
M'encanten les personalitats de la Kurugaya i la Mio però les seves rutes em van decebre una mica, la de Kurugaya sobretot perquè és molt oberta comptant el final que s'obté després del Refrain, la de la Mio està millor però em quedo amb la personalitat de la Kurugaya ( sempre mofant-se del pobre Riki) i els gustos de la Mio (llibres i la seva imaginació de yaoi cada vegada que hi ha dos nois).

Dues rutes que em van agradar bastant van ser les de la Kud i la Saigusa. La primera té molts fans per ser tan moe, però a mi això tampoc és que em encanti normalment tot i així he de reconèixer que el seu Haro! ~ ~ És molt adorable :3 i hi ha certa escena dramàtica que està molt bé. La Saigusa amb la seva germana em van agradar amb la seva història em van semblar molt entretingudes.

La Komari no m'agrada. Es que és força important com a personatge per ser millor amiga de la Rin i tal, però la seva personalitat em sembla odiosa i inaguantable, la ruta em va agradar poc però més que la de la Kurugaya (encara que la seva personalitat em passi al contrari).

Sobre els jocs, el beisbol i les baralles acaben cansant i jo només els vaig aguantar en la primera ruta i en les altres els vaig desactivar, així i tot és interessant provar-los un cop.

La música m'encanta tant la instrumental: Boys do't cry, Two Sugars, in the town of unending rain, the boys farewell. O la no instrumental: Song for friends, Alice Magic, Sunshine after the rain, Far away i l'opening Little Busters! Us deixo les dues últimes:


 












Mission Clear!
I això és tot, alguna cosa dolenta? No poder llegir el Extacy ni el Kud Wafter perquè només estan en japonès, vull conèixer la ruta de Saya que tothom diu que és tan bona T ^ T.
El millor: Refrain, final, personatges, grans emocions,
El pitjor: Cal armar-se en paciència perquè costa de llegir, però val més que la pena, és impossible que et decebi

L'he gaudit un: 5/5
Fins aquí el meu avorriment o la meva gran alegria d'haver llegit això ^ ^

No hay comentarios:

Publicar un comentario