viernes, 8 de junio de 2012

La importància de les paraules, el punt de vista de la Mort: La lladre de llibres

Hola! De nou i per fi us porto una ressenya literària de La lladre de llibres. I l'originalitat me la guardo per la meva nova secció així que començo ja.
Títol: La lladre de llibres
Títol original: The book thief
Significat del títol: crec que en aquest cas no té molt misteri el nom ...
Autor/a: Markus Zusak
Altres llibres de l'autor/a: traduïts al català crec que només estan aquest i cartes creuades
Pàgines: 539
Sense continuacions
Narració: ho explica la Mort
Format original: llibre
Curiositats: els llibres de la Liesel no existeixen, almenys jo no he trobat llibres com "L'home que xiulava" si algú els troba, feu-m'ho saber

T'agradarà si: t'agraden les novel·les emotives en un context històric (aquest cas en l'Alemanya nazi), no et fa res que un llibre sigui llarg.

Ni ho intentis si: odies les lectures que no pots acabar en tres dies, no t'interessen èpoques que no siguin l'actual o odies el drama.
Sinopsi
La Mort va trobar una història, aquesta era tan especial com una altra qualsevol però la va entretenir i per aquest motiu ens el compte ara a nosaltres.
¿Els protagonistes d'aquesta història? Una nena que era una lladre de llibres, un home que tocava l'acordió i un jove jueu entre molts altres.
Opinió
Què em va fer decidir-me per la lladre de llibres en un primer moment? Evidentment títol i portada (em refereixo a la de l'edició castellana no la que he posat). No se vosaltres, però a mi la portada d'aquest llibre m'agrada molt i el títol em semblava interessant així que típic vaig mirar la contraportada i em vaig trobar amb la narradora de la història, la Mort. Crec que a tothom li crida l'atenció alguna cosa explicada per la Mort i en el meu cas no em vaig poder resistir. Resultats? Bastant positius.

Primer de tot s'ha de dir que la novel·la és llarga si busques un ritme ràpid vés a per un altre llibre, i si tens un ritme de lectura lent com el meu et pot costar bastant de llegir-la però tot i així no és avorrida, no abunden descripcions i la gran part són situacions dels personatges o pensaments de la Mort. Si, la gran narradora de la història que de tant en tant participa aportant-nos algunes valoracions sobre escenes i altres. Dient algunes cites memorables com:

Pàg 111
"Crec que als humans els agrada contemplar la destrucció a petita escala. Castells de sorra, castells de cartes per aquí comencen. El seu gran do és la capacitat de superació "

Pàg 454 la lladre de llibres
"De vegades em mata veure com mor la gent" dit per la Mort

Comentar que a mi em "mata" l'última i que aquest llibre és bo per agafar cites.

Aquest tipus de narrador m'agrada molt i crec que en aquest llibre està ben utilitzat a excepció d'una cosa que m'ha molestat una mica: els spoilers. L'altre dia en la ressenya de Koizora em queixava de la senyora Wikipedia i dels seus spoilers, bé el meu objecte d'odi ha passat a ser la Mort, em sembla molt bé que com diu en un moment donat ella no busqui donar misteri a l'assumpte però no era necessari informar d'algunes coses. Jo almenys crec que hagués estat millor no informar-ne causant més impacte en el lector.

Sobre la història en si jo la considero bonica, trista però amb moments alegres. Per a mi és com un petit raig d'esperança en una situació caòtica amb la importància de les paraules en tot moment.

Els personatges m'han agradat molt, la veritat és que acabes agafant afecte a tots els humans, jo especialment m'encanten la Liesel i en Rudy. M'ha agradat la seva amistat-amor. Un altre personatge que crec que està molt bé és la dona del alcalde un personatge que no parla molt, però la relació que s'estableix entre Liesel i ella pels llibres és una altra manera d'expressar el poder de les paraules.
Però a part d'aquests per les pàgines de la lladre de llibres ens trobem moltíssims personatges que et poden agradar, Rosa tot i ser rondinaire, Hans amb la seva bondat, Max i els llibres que li dóna a Liesel...

Per acabar ja (crec) dir que el format del llibre m'agrada molt. Com ja he dit abans la portada m'encanta (la de l'edició castellana) i crec que les divisions per capítols amb títols dels llibres que tenen alguna cosa a veure amb la història són bones. A més dels comentaris de la Mort que alguns estan marcats diferents.

En resum una bona història per llegir amb calma, emotiva amb bons personatges i una bona narradora que a mi no m'ha acabat d'agradar que digués spoilers amb tanta facilitat ...

El millor: bons personatges, bona història,
El pitjor: narrador que fa spoilers, et pot costar de llegir si necessites coses curtes.

Ho he gaudit un: 4/5

Crec que aquesta cita del llibre és bona per acabar en aquesta ocasió:
Pàg 511
"He odiat les paraules i les he estimat, i espero haver estat a la seva altura".


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario