viernes, 15 de junio de 2012

Futur on les cabines serveixen per a teletransportar-se: Tempus Fugit: Els Lladres d'Ànimes


Hola! Nova ressenya literària aquí mateix, avui es tracta de Tempus Fugit: Lladres d'Ànimes.
Títol: Tempus Fugit: Els Lladres d'Ànimes.
Significat del títol: tempus fugit és una expressió llatina prou coneguda per tots i Lladres d'ànimes crec que és bàsicament l'argument.
Autor/a: Javier Ruescas
Altres llibres de l'autor/a: Contes de Bereth (trilogia) properament Play
Pàgines: 295
Narració: 3a passat
Format original: llibre
Curiositat: l'autor es va inspirar en un llibre de Laura Gallego "El Col·leccionista de rellotges extraordinaris" entre altres que podeu veure a la web de lladres d'ànimes.
Enllaços d'interès: http://www.javierruescas.com/
http://www.ladronesdealmas.com/index.php
T'agradarà si: vols una novel·la ràpida dinàmica i simple.
Ni ho intentis si: busques una novel·la supercomplicada o que et faci pensar durant dies.
Sinopsi
La vida de tres personatges s'entrellaçarà en un futur distòpic on les cabines de telèfon serveixen per teletransportar-se: la Hanna una noia que no està conforme amb la seva societat, en Pablo un noi del passat que només vol poder tornar al seu temps i en Kleid un lladre de futurs.

Opinió
La veritat és que tenia cert interès en aquest llibre perquè des que vaig descobrir a Javier Ruescas i el seu blog havia volgut llegir alguna cosa seva i podríem dir que m'ha deixat una mica freda.
Quin ha estat el problema d'aquest llibre? No se, potser l'he trobat una mica simple i amb un estil que no m'ha agradat del tot. Així i tot m'enrotllaré una mica més.
Aquest llibre té un ritme molt dinàmic (si vols te'l llegeixes en res) i per a mi ha estat gairebé com veure una pel·lícula. El problema és que després d'aquest ritme es donen per suposades moltes coses, tot transcorre molt ràpid i des del meu punt de vista la majoria de coses que surten a la novel·la (quant a creació del món em refereixo) són molt típiques i tenia la sensació que ja les havia llegit alguna vegada. Un altre problema que m'he trobat és el "amor" entre la Hanna i en Pablo, crec que és la parella més mal desenvolupada que veig en anys (exagerar, exagerar ...).
Spoilers!
Tot d'una un petó sota la pluja i després al final un intent de posar drama durant el comiat que deixa indiferent a qualsevol.
Spoilers fora!

A més, tot parlant de la parella, crec que l'autor ha vist alguna història on hi ha la típica parella formada per algú d'una altra època que sempre crea el drama típic de la decisió de si tornar o no i ha intentat dir-nos alguna cosa així com "Aquests dos estan en aquest tipus de situació, poseu-vos en la seva pell" sense que es doni cap mostra de que en veritat passa. O dit d'una altra manera, novel·la amb molta acció i molt diàleg, adéu descripcions.

Ara m'agradaria parlar sobre el final, de debò, puc acceptar que durant tota la novel·la tingui la sensació que cada idea sobre el món futur havia estat treta d'alguna història arxiconeguda i que en suma em sembli un futur típic, però almenys intentar sorprendre al final no estava de més.
Spoiler!
És a dir alguna cosa així com: el dolent dolentíssim mor i tots els altres poden ser feliços, típica moralitat el bé acaba amb el mal. Espera! Crec que això no ho havia sentit en la meva vida! Vinga si és la originalitat pura! Sarcasme a part crec que podria haver intentat ser original ..
Ah si, una cosa que una vegada vaig escoltar i té molta raó (relacionat amb el final del llibre) perquè els dolents sempre han d'explicar els seus plans malèfics abans que els matin? Un acte perquè els comprenguin o alguna cosa així?
Spoiler!

Sobre personatges, crec que en Pablo només se m'ha quedat com "pobre ximple que el fiquen al merder". Suposo que la Hanna i en Kleid tenen més "profunditat". Però ja posada a criticar per molt dures que siguin les condicions de vida de la Hanna podria plorar una mica menys i en Kleid crec que passa molt ràpid de fred a calent (de faig tot el que em diuen a vaig a salvar a tot).

I ja per acabar comentar que el llibre ve amb una frase cèlebre per capítol (crec recordar que això té un nom però ara mateix no se com es diu) que són bastant interessants (encara que algunes em recordaven a les classes d'ètica xdd).

Us deixo una cita de l'autor (no pertanyent a les frases dels inicis de capítol) encara que per la informació de la web és possible que aquesta estigui basada en la història interminable ...

Pàg 16 (traduït de la versió en castellà)
"El no-res és difícil de descriure. Sobretot quan no hi ha alguna cosa amb què comparar. No és blanca ni negra. És un buit. Un forat però sense límits. "

Resumint crec que és una història amb un ritme més que dinàmic perfecta per a algú que llegeixi poc o per iniciar a la lectura (potser per a un públic infantil tingui més possibilitats) però a mi em sembla una mica simple, a part que he sentit que tot el món creat per l'autor ja l'havia vist abans. Suposo que podria comparar el llibre amb la típica pel·lícula d'aventures entretinguda així per a nens que després de veure-la oblides completament.

El millor: fàcil de llegirEl pitjor: ritme massa dinàmic, personatges poc definits ...

L'he gaudit un: 2/5

Fins aquí el meu avorriment

No hay comentarios:

Publicar un comentario