jueves, 3 de mayo de 2012

Societat futura amb control absolut?: Junts


Hola! Aquí la meva nova ressenya feta durant el pont. Ah, Que cansada que estic últimament-_-! Espero no trigar gaire en llegir-me el proper llibre (i ressenyar-), també espero acabar algun dia la visual novell actual que últimament no llegeixo ...
Títol: Junts
Títol original: matched
Significat del títol: mm Alguna cosa així com el contrari de separat? No es que dir sorry
Autor / a: Ally Condie
Altres llibres de l'autor / a: trilogia yearbook
Pàgines: 364
Continuacions:
-> Junts 2 Camins creuats
-> Junts 3 reached (encara sense publicar, novembre 13, 2012 anglès)
Narració: 1a persona present
Format original: llibre
Enllaços d'interès:
-> Web autora: http://www.allysoncondie.com/
-> Web saga: http://matched-book.com/

T'agradarà si: això de l'amor prohibit t'encanta i les distopies també són alguna cosa que t'agrada.
Ni ho intentis si: odies les distopies en totes les seves variants o no són un tema que et digui molt, quan llegeixes un llibre busques acció.

Sinopsi:
En el futur on viu Cassia tot està controlat per la Societat, des de la persona a qui estimaràs fins a la teva data de mort. Un futur en el qual no tens cap preocupació, el problema de la protagonista és que just quan ha estat assignada per a ser parella del seu millor amic vora la cara d'algú diferent en la pantalla del seu microtargeta. Qui és la seva parella veritable?

Opinió:
M'ha deixat massa indiferent. És a dir, he llegit no he trobat res destacable digne d'esment però en fi aquí vaig.
Primer, sobre el món de la Cassia. Crec que està ben ambientat, se'ns presenta un futur perfecte en el qual tot va massa bé i com sempre podem intuir la poca llibertat de la humanitat, però la protagonista és feliç en ell perquè és obedient. Com sempre per motiu X relacionat amb l'amor el món happy happy trontolla al seu voltant i aquí és on la protagonista obre els ulls i diu: Ohh, m'he despertat lluitadora, hem de canviar el món.
Si, podríem dir que això ja ho he vist altres vegades i l'autora de moment en aquest primer llibre no ha fet res original, l'única cosa són les característiques del seu futur, la més interessant que s'ha seleccionat un top 100 de tot (llibres , música, poemes ...) i la resta ha desaparegut. A part d'això només diríem que hi ha control en tot el que es fa o no es fa com en la majoria de distopies i un govern molt dolent que li agafa mania a la protagonista.
Deixant el món on es desenvolupa l'acció (cosa difícil sent distopia) ens trobem (des del meu punt de vista) un ritme molt lent. D'acord, et pots llegir el llibre en dos o tres dies, però en les 364 pàgines del llibre m'he avorrit massa. Tot el que ha passat en aquest llibre és que la protagonista té un dubte entre l'amor, això és tot. On queda l'acció característica de les distopies? Res, només un amor al qual li han posat tot el drama que han volgut amb les mateixes bases de sempre (ohh, no podem estar junts encara que ens vulguem). És cert que l'autora et sorprèn amb grans reflexions o oracions boniques però jo no buscava un amor descrit de forma poètica, jo buscava un bon argument interessant amb una mica d'amor ¬ ¬. Tot i així us deixo una frase del llibre que em va agradar:
"És el mateix enamorar-se de la història d'algú que enamorar-se del seu protagonista?"
Sobre personatges, la Cassia no té personalitat, en Xander no té personalitat i en Ky no té personalitat. Bé, no seré tan dolenta, la Cassia no té capacitat de decisió, i és molt obedient (tot i que a meitat del llibre comenci a descobrir i tal, no em convenç), en Xander se'ns presenta com un noi guapo i simpàtic i en Ky suposo que bo en l'art de no destacar i amable, amb un aire de malenconia enganxat a ell . Suposo que la meva preferència és Ky però tot i així crec que la relació que té amb Cassia és molt avorrida però en fi. Amb la protagonista no he pogut connectar de cap manera, no té res d'especial i tampoc la he pogut odiar, és el sentiment encara pitjor anomenat indiferència absoluta.

En resum a mi aquest llibre m'ha deixat absolutament igual cosa que em fa plantejar-me si comprar-me la segona part o no (tinc molts dubtes) considero que el llibre és curt i per això es pot llegir, però el ritme és lent i des de meu punt de vista hi ha només romanç per tot arreu ...
El millor: que no és massa llarg
El pitjor: ritme lent, personatges poc característics, massa romanç.

L'he gaudit un: 2/5
Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario