domingo, 13 de mayo de 2012

Mangues curts: Aya Nakahara


Hola! Després llegir-me uns quants mangues d'una mateixa autora he decidit fer una entrada conjunta de miniressenyes d'aquests. L'autora en qüestió és Aya Nakahara creadora de Lovely Complex (encara que d'aquesta no parlaré, aquí teniu la ressenya de l'anime).
Nota: Tots els mangues que tractaré no estan publicats a Espanya i no tenen (que jo sàpiga) cap adaptació, i com són d'un estil semblant només posaré un apartat comú de t'agradarà i ni ho intentis.

Els mangues ressenyats seran: Benkyou Shinasai! / Himitsu Kishi / Ringo Niki / Nanako Robin / Hanada.
Ah, per cert en el repte de 50 llibres també comptaven mangues així que comptaré tots aquests com un per la seva curta extensió.
T'agradaran si ...: t'agrada la comèdia romàntica com més còmica millor vas veure l'anime o vas llegir el manga de Lovely Complex i et va agradar.
Ni ho intentis si ...: no us agraden els mangues massa graciosos o curts.


Títol: Benkyou Shinasai!
Significat del títol: Si us plau estudia!
Extensió: 7 capítols

Sinopsi:
La Misora ha aconseguit entrar en una prestigiosa escola on tots els que assisteixen són molt intel·ligents i la majoria aconseguirà entrar a la universitat més prestigiosa del Japó, però com no és gaire intel·ligent el seu avi (un obsessionat amb l'educació) li farà estudiar a tota hora sense deixar gaudir de la seva joventut.

Opinió:
El punt fort d'aquesta història i de les altres d'aquesta autora és sens dubte l'humor, no esperis trobar una gran història, has d'esperar trobar una història divertida i molt entretinguda.
Sobre aquesta en concret no m'acaba d'agradar el dibuix, és massa simple. La protagonista d'aquest manga és bastant idiota i es fa una mica patètica, tot i així al ser curteta es llegeix molt ràpid i no avorreix. El noi d'aquesta història està més bé (encara que en la majoria d'històries d'aquesta autora li sol passar).

L'he gaudit un: 3/5

 
Títol: Himitsu Kichi
Significat del títol: Gent amb secrets (traducció una mica lliure)
Extensió: 4 oneshots

Sinopsi:
Són quatre històries relacionades únicament perquè algun dels protagonistes de la parella té un secret.

Opinió:
Crec que aquest és el que menys m'ha agradat, bàsicament perquè no m'agraden massa els one shots. És cert que els altres mangues són curts però almenys tenen uns 5 capítols on es desenvolupa la història cosa que en un sol capítol és molt complicat.
I suposo que si hagués d'escollir la meva història preferida seria la primera que em va fer molta gràcia.

L'he gaudit un: 2/5

Títol: Ringo Niki
Significat del títol: diari poma o el diari de la Ringo (crec recordar que les pomes tenien alguna cosa a veure)
Extensió: 8

Sinopsi:
La vida de la Ringo és més que complicada, viu sola amb el pare, la mare va morir i acaba de traslladar-se a una altra ciutat lluny dels seus amics i del noi que li agrada pel treball del seu pare. Però allà trobarà a un noi...
 
Opinió:
Aquesta tampoc em va agradar massa, bàsicament perquè li posaven massa context dramàtic (m'agrada el drama, però hi ha coses que estan massa vistes) i crec que aquesta protagonista és la que pitjor em cau de totes les d'aquesta autora. L'únic positiu és que el noi tenia una gran personalitat però tot i així i tampoc és dels meus preferits ...

L'he gaudit un: 2/5
Títol: Nanako Robin
Significat del títol:?? potser alguna cosa a veure amb el nom de la prota? (Si algú ho sap que comenti)
Extensió: 12

Sinopsi:
La Nako està enamorada del nòvio de la seva germana qui s'està a punt de casar amb ella però és un matrimoni no acceptat per la família del nuvi. Per aquest motiu ella els ajudarà a fugir, el problema és que com a conseqüència haurà de tenir cura del germà del nuvi.

Opinió:
Aquest és el que m'ha agradat més, sens dubte. Em va encantar la parella protagonista sobretot el noi i va tenir el punt perfecte de tot el que necessitava és molt amè i sens dubte també té un estil de dibuix millor que els anteriors. La història és entretinguda i en no fer-se llarg li donaré la mateixa puntuació que a LoveCome.
Ho he gaudit un: 4/5

Títol: Hanada
Significat del títol: nom de la protagonista (més enllà no es)
Extensió: 7

Sinopsi:
La Hanada és la bellesa en persona i després d'haver estat en col·legis femenins ara per primera vegada anirà a un col·legi mixt on anhela trobar al seu príncep ideal. El problema és que un noi que li sembla del tot indesitjable va salvar la seva família i per agrair-li s'haurà de casar amb ell.

Opinió:
La veritat és que el millor d'aquest manga és el caràcter de la protagonista i el contrast que té amb el noi. És bastant entretingut i té la seva part còmica, sense res més a afegir.

L'he gaudit un: 3/5

Per acabar dir que vaig intentar llegir un altre manga de l'autora Love, love, love! i m'estava agradant molt, però no he trobat més enllà del capítol 8 si algú sap on puc trobar més que avisi (tant me fa si està en anglès).
Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario