miércoles, 23 de mayo de 2012

Benvingut al món quàntic: La porta dels tres panys


Hola! Us porto nova ressenya literària, i ja de pas us asseguro que la següent trigarà a venir pel fet que estic començant una visual novell bastant llarga (* o * ganes, ganes, ganes).
Títol: La porta dels tres panys
Significat del títol: Crec que millor llegeixes la sinopsi, no hi ha més secret
Autor/a: Sònia Fernández-Vidal
Altres llibres de l'autor / a: Quantic LOVE
Pàgines: 204
Narració: 3a persona centrada en el protagonista passat
Format original: Llibre
Enllaços d'interès:
http://www.lapuertadelostrescerrojos.com/
T'agradarà si: tens algun interès per la física quàntica a nivell de principiants, no t'importen les històries d'aventures que poden resultar infantils.
Ni ho intentis si: odies la física quàntica amb tota l'ànima, no t'agraden les històries simples d'argument.
Sinopsi
En Niko és un noi de 14 anys com qualsevol altre. Un dia al sostre de la seva habitació veurà un estrany missatge. "Si vols que passin coses diferents, deixa de fer sempre el mateix."
Llegir això farà que vagi per un camí diferent a l'escola on trobarà la porta dels tres panys que el portarà a un altre món ...

Opinió:
Primer de tot això, el tema principal d'aquesta novel·la és el món quàntic i per tant la física quàntica així que per favor si no t'interessa en absolut això, no ho llegeixis. A partir d'aquí, Per què m'ha semblat dolent el tractament del tema? Bé, perquè d'una banda està fet des d'un punt infantil i de l'altre d'algú intel·ligent, creant la gran contradicció més que preocupant del llibre: en Niko. El personatge principal té 14 anys, però els pensaments del mateix són una mica infantils (o jo els veig d'aquesta manera) en canvi, sorprenentment entén els principis de la física a la meravella i en alguna ocasió això farà sentir idiota al lector. Llavors, em pregunto jo amb quin Niko em quedo: Amb el llest o el ximple?
A més abans de matar el tema del punt de vista he de dir que l'ús de la tercera persona "omniscient" que només es fixa en els pensaments del protagonista és una cosa que em sembla una mica inútil, crec que en aquest cas hagués preferit una 1a persona i hauria resultat el mateix.

Un apartat que he de dir que m'ha agradat molt són els enigmes. O ho diré d'una altra manera he sentit com cada any d'experiència amb el professor Layton ha servit d'alguna cosa. He resolt alguns d'ells per mi mateixa! Si, suposo que això és el que més m'ha agradat ja que m'ha pujat l'autoestima amb respecte a la meva intel·ligència xD. És per això que se m'han fet pocs, volia més! En fi, us deixo aquí un dels enigmes:
"Com es pot punxar un globus sense que s'escapi l'aire i sense que el globus faci soroll?"
No us dono la resposta, penseu una mica, és pensament lateral o dit d'una altra manera, és una pregunta trampa que et fa sentir idiota quan saps la resposta.

Si em baso en la història en si hauria de dir que no heu de esperar girs argumentals importants o alguna cosa impactant de veritat. Això és una simple història d'aventures amb el tema de la física quàntica com a fil conductor. Suposo que aquí està el gran punt del llibre, l'originalitat de l'autora per introduir un tema aparentment avorrit, però a mi m'ha faltat bastant perquè el llibre fos allò que es diu molt interessant. És una novel·la dinàmica amb una edició bonica però només això.
Parlant de l'edició he de comentar que els dibuixos fan d'aquest llibre tenir un ritme encara més dinàmic, a més les pàgines estan decorades amb lletres que s'utilitzen en la física o semblants, per això m'he referit a ella com bonica.

Ja acabant (encara que potser em enrotlli una mica més, sorry) he de parlar una mica dels personatges. A part les meves queixes cap a Niko, tots els altres m'han semblat bastant superficials i com tot una mica infantils, així que en el calaix dels personatges oblidats directe.
Bé ... Tots excepte un: El gat de Schrödinger. M'ha encantat que parlessin d'ell, la veritat és que vaig tenir el meu primer contacte amb ell en Umineko i m'interessa tot sobre aquest estrany fenomen, igual que la superposició (que podria ser una de les bases dels mons de les visual novels) .
Ah! Si no tens ni idea que és i vols saber sobre el gat de Schröndiger, aquí.

En resum, una història dinàmica original amb el tema però bastant simple com a argument, una mica infantil i amb un punt de vista mal definit.

El millor: enigmes, conceptes sobre la física que et poden interessar, original.

El pitjor: punt de vista mal definit, infantil, simple ...

L'he gaudit un: 2/5
Fins aquí el meu avorriment.

1 comentario: