jueves, 26 de abril de 2012

El nom del vent: sempre estic pobre


Hola! Aquí després de setmanes sense ressenyes us deixo aquesta, el llibre és el nom del vent crec que molts de vosaltres el coneixeu.
Títol: El nom del vent
Títol original: The name of the wind
Significat del títol: passa en un món fantàstic les coses tenen nom pel qual poden ser convocades.
Autor/a: Patrick Rothfuss
Altres llibres de l'autor/a: és la seva primera novel·la i de moment només ha publicat aquesta i la seva continuació
Pàgines: 879
Continuacions:
-> El temor d'un home savi
-> The doors of stone (nom provisional del tercer llibre)
Narració: 1a passat la majoria de vegades (quan en Kvothe explica la seva història) i 3a passat quan no l'explica
Format original: Llibre
Adaptacions: crec que volen fer un videojoc
Enllaços d'interès:
http://lahistoriadekvothe.com/
T'agradarà si: estimes l'èpica fantàstica, la novel·la d'aventures i fantasia, t'agraden els totxos perquè et permeten ficar-te més en una història.
Ni ho intentis si: t'agrada llegir coses curtetes, odies l'èpica fantàstica, o necessites un ritme molt àgil perquè alguna cosa t'agradi.
Sinopsi:
Un hostaler està a punt d'explicar la història de la seva vida. L'home que s'ha convertit en llegenda confirmarà i desmentirà els rumors que han anat creant-se sobre la seva figura perquè quedi escrit a través de tres dies.
Opinió:
Per què vaig comprar el llibre? Bé, doncs estaria mentint si digués que la gran quantitat de ressenyes positives no m'ha afectat per a res, evidentment ho ha fet, però hi ha alguna cosa que encara em va atraure més cap a ell, el misteri sobre l'argument. És a dir, és possible que trobeu alguna cosa semblant al que he escrit jo en la sinopsi per molts llocs però entre això i el text de la contraportada (que per cert m'encanta) tampoc és que et digui la gran cosa, i per tant em van fer venir moltes ganes de llegir-lo, em vaig dir necessito aquest llibre i aquí estic.

Quin ha estat el resultat? Bastant positiu la veritat, no puc dir que aquesta història tingui un ritme trepidant i que m'hagi enganxat de manera brutal fins al punt que no podia desenganxar del llibre perquè no és cert, m'ha costat bastant acabar-la. Però d'alguna manera la novel·la té un encant propi. Passa en un món fantàstic i no abunden les descripcions, el món en què transcorre i la seva història queden en un segon pla i l'important és la vida del protagonista, m'ha agradat veure una cosa així en el gènere èpic fantàstic.

Un altre punt a favor és sens dubte la gran qualitat en les paraules de Rothfuss. Si estigués acostumada a apuntar cites de llibres us asseguro que d'aquesta hauria algunes quantes presents en el meu pensament. A més ja no només les coses filosòfiques, l'autor de tant en tant et sorprèn amb algun sarcasme molt ben trobat. I en definitiva el que se m'ha quedat, ara mateix ja tinc paraules per si vull amenaçar a algú:
"-Juro pel cel nocturn i per la lluna que si perjudiques el meu mestre, t'obriré en canal, patollaré dins teu com un nen en un bassal. Encordaré un violí amb els teus budells i te'l faré tocar mentre ballo. "
Definitivament he de dir això a algú abans de morir (motivació. ..).

Pel que fa a personatges, no em puc queixar massa estan ben definits i puc assegurar que com la majoria de lectors en Kvothe em cau més que bé. Pel que fa als altres suposo que puc destacar a en Bast, el trobo molt interessant com a personatge. I l'Auri que encara que no hagi tingut molta rellevància i sigui molt secundària m'agrada.

Alguna cosa negativa de tot això? A part del que s'ha dit (que he trigat bastant en llegir-lo) hi ha alguna cosa que m'ha fallat una mica: la relació entre la Denna i en Kvothe. No se, ara et veig, ara no .. No em cau bé la noia així que se m'ha fet una mica estúpida i tal però en fi, almenys no ha estat encaramel·lada.

Per acabar dir que en les pàgines d'aquest llibre és pot veure el gran amor per la música que té l'autor i això és una cosa que m'ha encantat llegir. Que el final és massa obert (és a dir gairebé 900 pàgines i et quedes més o menys igual que al principi, cosa que produeix ganes de matar a l'autor ¬¬) i que espero que la segona part sigui encara millor que aquesta.
El millor: bona història, bons personatges en general.El pitjor: no m'acaba de convèncer l'amor i final molt obert.

L'he gaudit un: 4/5
Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario