viernes, 17 de febrero de 2012

D'objecte a objecte i llenço perquè em toca: Ghost trick; detective fantasma


Hola!! Us porto una altra ressenya, aquest cop m'ha pillat desprevinguda. És a dir, no tenia planejat fer crítiques de videojocs, però l'altre dia, vaig acabar el joc del que tinc intenció de parlar-vos i em vaig dir perquè no? Això si, només ho faré d'aquells que entrin en la categoria de visual novel o que la història tingui encara que sigui poca importància. En fi, aquí us la deixo.
Títol: Ghost trick: Detective fantasma
Significat del títol: Trucs fantasmes: Detectiu fantasma
Estudi: Capcom
Plataforma: DS, ipad.
Idioma: Castellà
Curiositat: del mateix autor que phoenix wright (*o*), et pots descarregar una demo gratuïta per a l'ipad.
Enllaços d'interès: http://www.guiasnintendo.com/index.php?option=com_wrapper&Itemid=266
(guia d'instruccions xd, per si tens problemes juju)
T'agradarà si: els jocs d'aventura gràfica (és a dir que una part important del mateix consisteix en llegir), vas jugar al Phoenix Wright i et va agradar (o encantar).
Ni ho intentis si: quan jugues tu no necessites una història, tu el que vols és només una gran jugabilitat que t'entretengui durant hores.

Sinopsi:
En Sissel ha mort i no té cap record de la seva vida, però s'ha tornat un fantasma i acaba de descobrir que té estranys poders com manipular objectes o tornar a 4 minuts abans de la mort d'una persona.
D'aquesta manera, mentre salvem vides el misteri que envolta a en Sissel és va revelant .

Opinió:
Em vaig comprar el joc per a l'ipad perquè sabia que era de l'autor del meu estimat i adorat Phoenix Wright, i no m'ha decebut en absolut. Això si, si el que busques és una gran jugabilitat, una dificultat extrema o milers i milers d'hores jugant, aquest no és el teu joc.
Aprofito per a parlar-vos com a primer punto d'aquesta que acabo de comentar una mica. La jugabilitat de Ghost trick consisteix en, desplaçaments d'un objecte a un altre i la interacció amb aquests. La gràcia d'aquestes dues bases és que amb la unió has de pensar maneres per a solucionar diferents problemes o morts. És a dir donar-li al coco fins a que les idees sorgeixin, cosa que esta molt bé (tot i que a vegades també frustra bastant). Tot i així considero que la dificultat dels desafiaments és inferior al que hauria de ser. És a dir: No he mirat ni una vegada cap guia, i us puc assegurar que sóc de les que viu encaiada en qualsevol joc!
Però per mi, en aquest tipus de jocs el que m'importa és la història, i m'ha agradat molt per no dir encantat. És la investigació lineal de la recerca de la identitat d'en Sissel que lentament es va complicant ajuntant els destins de tots els personatges. I el millor de tot (no faré spoilers ni avisant perquè per si casualitat ho llegíssiu os fotria tot) és la identitat real del protagonista. INESPERADA.
Un altre punt a favor és que el creador té una gran capacitat per a crear personatges genials o almenys amb tics que si ho són, cosa que et a somriure en més d'una ocasió, també m'ha agradat molt l'humor negre (exemple x dient “em sento tan plena de vida com no se que” Sissel “només que ja estàs morta” i coses semblants).
El disseny de personatges, gràfics jo l'he considerat bo i la música una mica dolenta, però a la vegada representativa i estressant. Sobretot l'últim adjectiu tot i que sembli estrany, per mi és positiu perquè considero bo que en un joc quan queda poc temps la música estresi de tal manera que et donin ganes de matar a algú. (tranquils no espero que m'entengueu, però dona tensió al assumpte i dec ser masoquista XDD). Aquí, el trailer:

En resum, és una bona història la recomano per a llegir-la, això si una mica surrealista. Però tardaràs poc en acabar-lo.
El millor : història, final imprevisible, personatges
El pitjor: jugabilitat, curta duració, massa fàcil.
L'he gaudit un: : 4/5
Fins aquí el meu avorriment.
PD: ¿Algú ha notat que mister "traje" blau i verd s'assemblaven a algú? (Phoenix, i fiscal que no m'enrecordo com es deia)

No hay comentarios:

Publicar un comentario