lunes, 9 de enero de 2012

Vull escoltar l'opus de la patata!: una canción para ti


Hola! Últimament m'ha donat la vena lectora i aquí estic de nou, amb crítica (a més estic molt treballadora i faig les entrades al dia següent d'acabar el llibre). Però no us acostumeu, això s'ha acabarà dintre de poc i les crítiques literàries tornaran a tardar en venir.

Títol: Una canción para ti (no existeix traducció d'aquest llibre al català)
Significat del títol: la cançó que la protagonista odia i va composar el seu pare per a ella, és important en el llibre.
Títol original: This lullaby (aquesta cançó de bressol)
Autor/a: Sarah Dessen
Altres llibres del autor/a: en castellà crec que de moment no hi ha cap més, però l'any que ve vindrà Just Listen, en català diria que cap.
Pàgines: 399
Volum únic (sense continuacions)
Narració: 1a passat
Format original: llibre
Enllaços d'interès:
http://sarahdessen.com/ (web de l'autora) / http://www.sarahdessen-maevayoung.com/ (web de la editorial per al llibre)
T'agradarà si:busques un llibre entretingut, ritme ràpid, amb el punt just de comèdia i amor, res de drama.
 Ni ho intentis si: odies la novel·la rosa en totes les seves formes, necessites histories dramàtiques impactants quan llegeixes i mai a la vida llegiries alguna cosa que és només per a passar l'estona.

Sinopsi: 
La Remy és una noia popular, intel·ligent i amb una col·lecció de novios. Tot i que tenint de mare a una escriptora de novel·la rosa que ha tingut uns quants marits no és d'estranyar que no cregui en l'amor i que tingui por a involucrar-se en una relació seriosa i llarga.
Però llavors, apareix el noi: Dexter. Un desastre, músic, porta sempre els cordons descordats.. en definitiva tot el que la Remy sempre ha odiat. Però per algún motiu comença a relacionar-se amb ell..


Opinió:
La veritat és que aquest llibre m'ha vingut molt bé perquè necessitava alguna cosa lleugera, que és llegis en pocs dies i que fos entretinguda. I la veritat ha complert tots els requisits. Més enllà d'això, bé, és una comèdia romàntica, entretinguda, però des del meu punt de vista no puc esperar una gran historia d'un llibre que és basi simplement en una relació romàntica.

Tot i així, aquest llibre té alguna cosa destacable, els personatges són entretinguts. Potser que hagi poca gent que opini el mateix que jo però em cau bé la Remy amb el seu cinisme, i en Déxter per una altra banda fent de contrapunt està molt bé. En quant als secundaris queden bastant indefinits i en el mar del oblid com tants altres secundaris en molts llibres (jo volia saber més de la Jess, que em queia bé).
Un altre punt a favor, és l'Opus de la Patata. Jo vull escoltar una cançó així! Té que ser genial!

Motivacions a part, quan vaig acabar aquest llibre vaig sentir que li faltava alguna cosa, i des del moment de tancar-lo fins ara estic una mica molesta amb l'autora. I el pitjor de tot és que no se que m'ha faltat. Alguna cosa així com: no m'ha deixat indiferent (que és bo) però tampoc m'ha arribat a agradar (ho se no se m'entén absolutament res del que escric).

En resum, sent una comèdia romàntica no esperava moments èpics, grans escenes, i un llibre per a la posteritat i no els he tingut. Però m'ha faltat alguna cosa en la història de la Remy i en Dexter per a que s'emportés una mica més de nota.

El millor: divertida, L'Opus de la Patata!, ritme ràpid
El pitjor: m'ha faltat alguna cosa i no se el que, una història normaleta
 
L'he gaudit un: 3/5 
Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario