sábado, 7 de enero de 2012

Massa simbolismes: Aloma


Hola! Nou llibre llegit, nova entrada (amb la quantitat de llibres que tinc per llegir m'he de posar les piles). I com no se que més posar (originalitat not found). Començo:
Títol: Aloma
Significat del títol: El nom de la protagonista, no té més.
Autor/a: Mercè Rodoreda
Altres llibres del autor/a: La plaça del diamant, mirall trencat.
Pàgines: 238
Volum únic.
Narració: 3a persona passat que segueix únicament els pensaments de la protagonista
Format original: Llibre
Adaptacions: musical
Curiositat: l'autora la va revisar. Mercè Rodoreda va renunciar a les seves primeres obres dient que eren de baixa qualitat només salvant aquesta després de revisar-la.
Enllaços d'interés:
http://www.mercerodoreda.cat/ (web sobre l'autora i la seva fundació)

T'agradarà si: els simbolismes t'agraden, no necessites argument per a que alguna cosa t'agradi, acceptes com a lectura una cosa curta que no expliqui res que sigui una vida normal i avorrida. 


Ni ho intentes si:necessites bons arguments, histories que enganxin, accions trepidants, èpiques o interessants.
 Sinopsi
Aloma és una noia normal i corrent, orfe que viu amb el seu germà molt més gran que ella, amb la muller d'aquest i el seu fill. Des de que el seu altre germà és va suïcidar la seva vida ha estat buida i avorrida.
En la monotonia de la seva vida apareixerà el germà de l'esposa del seu germà (molt entenedor, ho se) que ve d' Amèrica.
I així començaran les seves relacions amb aquest.
Opinió.
Primer de tot haig de dir que no m'ha agradat. Perquè? Doncs, perque amb tot lo que he posat en la sinopsi s'acaba el llibre. És a dir, només ens explica els sentimients estranys d'Aloma amb l'home que acaba d'arribar d'Amèrica i en canvi no és una novel·la rosa.
Aquesta novel·la se suposa (perquè sinó m'hagués llegit el pròleg no ho hagués sapigut mai) que és basa en simbolismes per totes bandes per a representar l'amarga vida d'Aloma, el seu tràgic destí. O com ho resumiria jo: simbolismes i ni una mica de trama.

Si alguna cosa puc destacar d'aquest llibre és que no ens explica absolutament res a banda dels simbolismes per a representar totes les desgracies d'Aloma, l'amargada.
 

Spoiler aquí->
Només per a acabar dir que el final em va deixar completament freda, és a dir tota la seva vida va ser una desgraciada/amagada i ho continuarà sent per sempre.

 <-Spoiler fora 

En fi, suposo que com jo ja sóc suficientement amargada no tinc la necessitat de que m'expliquin la vida d'una altra.
 
El millor: alguna cosa bona..., suposo que per a l'època que és narrés una experiència des d'un punt de vista com és Aloma, una noia normal i corrent era la gran novetat.
 
El pitjor: la falta d'argument, només simbolismes per totes bandes i res interessant.
 

L'he gaudit un: 1/5


Fins aquí el meu avorriment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario