domingo, 13 de noviembre de 2011

Recordant llibres de fa temps i una decepció: l'emperatriu dels etéris

Hola! Avui us vinc a parlar d'un llibre que em vaig llegir fer bastant temps i com podeu veure en la entrada el títol és: l'emperatriu dels eteris.



T'agradarà si: tot i que una historia no arribi a cap lloc, t'agrada la fantasia/aventures per davant de tot.
Ni ho intentes si: odies les coses que després de llegirte-les et deixen indiferent, odies els llibres que són un viatge o no soportes les histoies sense una bona trama.
Títol: L'emperadriu dels eteris.
Autora: Laura Gallego. (memories d'idhum, dues espelmes per al diable)
Pàgines: 305
Web: http://www.lauragallego.com/phpBB3/
Narració: 3era persona passat




Sinopsi:
Bipa es una noia pràctica per davant de tot, però després que el seu amic de la infància, el somniador Aer, se'n vagi de la seva llar, les Coves, en busca de l'emperadriu dels eteris acabarà per seguir-lo amb l'objectiu de trobar-lo i així tornar amb ell a les Coves.

Opinió.
Crec que amb el que he posat en el títol de l'entrada: DECEPCIÓ, ja està tot dit, però seré una mica més raonable i us explicaré els meus motius.
En un principi, tenia altes expectatives en el llibre, sabia que aquesta autora tenia molts fans, havia vist una entrevista, i  gracies a la seva pàgina web m'havia adonat de que teniem gustos semblants (a les dues ens agradava Monster, 20th Century boys l'anime i el manga, els videojocs...), cosa que m'havia fet il·lusió i em va animar bastant a llegir algún llibre seu, vaig escollir aquest perquè era un volum únic i em cridava la atenció des de feia temps. Llavors al llegir-lo durant 3 o 2 dies seguits el vaig acabar i em vaig quedar pensant... "ah doncs que bé". Totalment indiferent en quant al que havia llegit.

El ritme del llibre és molt ràpid i fa que te'l puguis llegir en poc temps, però la història (des del meu punt de vista) cau en la repetició i no té res d'interessant.
Si ho plantejem des d'un punt de vista filosòfic podriem dir que té algún sentit, però sent un llibro juvenil-infantil, això no és important (i tampoc crec que fos la intenció de la autora) i només ens fixem en l'aventura que bàsicament tracta de que la protagonista vagi de estadi a estadi quedant-se més transparent, translúcida.. en fi fins gairebé desaparèixer.
Spoilers aquí!
Però, la veritat crec que la història no arriba a res, seriosament estas esperant tot el llibre que passi alguna cosa i al final quan el troba el salva, et dones conta que la emperadriu es una estrella i penses -almenys jo- vaja perdida de temps al llegir aquesta història.

Si em forcessis a buscar alguna cosa positiva diria que els personatges estan ben contraposats, Bipa amb el seu esperit pràctic i Aer amb el seu caràcter somniador. I que com a tota història d'aprenentatge els dos canvien  (tot i que només sigui una mica) després del viatge.
Però per molt bons personatges que tingui una història sinó té bona trama això no serveix de res.
Spoilers fora!

Una altre cosa a favor es l'edició. Almenys, la de tapa dura està molt bé, trobo bastant bonica la portada però crec que això no té res a veure amb el llibre.

En fi, no em va agradar gens i ara no tinc molta il·lusió per llegir un altre llibre de l'autora tot i que estigui tan ben reconeguda. Compte, no dic que els seus altres llibres que hagi escrit siguin dolents, potser són molt bons, com no els he llegit no puc opinar, només que no tinc moltes esperances.

  El millor: els personatges...
  El pitjor: la trama, basicament el llibre en general no m'agrada.

L'he gaudit un: 1,5/5
  Fins aquí el meu avorriment-.-

No hay comentarios:

Publicar un comentario